செவ்வாய், 21 ஜனவரி, 2020

ஶ்ரீதேசிக அஷ்டோத்தர சதம்


अवतारिका
दृप्तता हेतुभूतं अर्चावतार-सौन्दर्याभिनिवेशं आह ।
52. अर्चा-सौन्दर्य-सक्त-धीः
अर्चायाः सौन्दर्ये सक्ता धीः यस्य सः अर्चासौन्दर्य-सक्त-धीः । तदुक्तं,
'निरन्तरं निर्विशतस्वदीयं अस्पृष्ट चिन्तापदमाभिरूप्यम् । .
सत्यं शपे वारण-शैल-नाथ वैकुण्ठ-वासेऽपि न मेऽभिलाषः ।।" (பாதுகா சஹஸ்ரம் 262 ஸஞ்சார பத்ததி)
'शरदः शतमम्ब पादुके स्यां समयाहूत-पितामह-स्तुतानि ।
मणिमण्डपिकासु रङ्गभर्तुः त्वदधीनानि गतागतानि पश्यन् ।।
इति । त्यागशब्दार्थ-निर्णये वरदाचार्यैः अर्चा-अभिनिवेशस्य दृप्तता हेतुत्वं उक्तं
'केचित्तु न्यासनिष्णाता भगवत्भाव-वेदिनः ।
सहन्ते अवस्थिति लोके वैराग्येषु महत्स्वपि ।।
अध्यात्मशास्त्र-निर्माणं अनेकेषाञ्च बोधनम् ।
अर्चावतार-सेवा च तेषां एतन्महत्फलम् ।।' इति ।
'सन्दर्शनादकस्माञ्च पुंसां संमूढ-चेतसाम् ।
कुवासना कुबुद्धिश्च कुतर्क-निचयस्तथा ।
कुहेतुश्च कुभावश्च नास्तिकत्वं लयं व्रजेत् ।।
इत्युक्त अर्चावतार-दर्शनफलं आह ।
52. அர்ச்சா - ஸௌந்தர்ய – ஸக்ததீ:--அர்ச்சா --கோயில் முதலிய இடங்களிலே எழுந்தருளியிருக்கிற ஶ்ரீரங்கநாதன் முதலிய விக்ரஹம். ஸௌந்தர்ய:--அதினுடைய அழகில் ஸக்த – மிக்க அவாவுடன் பொருந்தின தீ:தர்ம்பூத ஜ்ஞான விகாஸத்தை உடையவர்.
இப்படி இவருக்கு அர்ச்சாவதாரத்தில் மனம் ஊன்றினபடியை வரதராஜ பஞ்சாசத்தில் " கரிகிரிநாதனே! உமதழகை இடைவிடாது ஸேவியாநின்ற அடியேனுக்கு வைகுந்த வாஸத்திலும் ஆசையுண்டாகவில்லை. இப்படிக்கு உம்மை ஆணையிடுகிறேன்" என்றும், பாதுகா சஹஸ்ரத்தில் "ஏ பாதுகையே! உம்மை ஸேவித்துக்கொண்டு அநேக வருடமிருப்பேனாகுக" என்றும் இப்படி தேசிகன் தாமே அருளிச் செய்தாரிறே.

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