अवतारिका
दृप्तता
हेतुभूतं अर्चावतार-सौन्दर्याभिनिवेशं
आह ।
52.
अर्चा-सौन्दर्य-सक्त-धीः
अर्चायाः
सौन्दर्ये सक्ता धीः यस्य सः
अर्चासौन्दर्य-सक्त-धीः
। तदुक्तं,
'निरन्तरं
निर्विशतस्वदीयं अस्पृष्ट
चिन्तापदमाभिरूप्यम् । .
सत्यं शपे वारण-शैल-नाथ वैकुण्ठ-वासेऽपि न मेऽभिलाषः ।।" (பாதுகா சஹஸ்ரம் 262 ஸஞ்சார பத்ததி)
सत्यं शपे वारण-शैल-नाथ वैकुण्ठ-वासेऽपि न मेऽभिलाषः ।।" (பாதுகா சஹஸ்ரம் 262 ஸஞ்சார பத்ததி)
'शरदः
शतमम्ब पादुके स्यां
समयाहूत-पितामह-स्तुतानि
।
मणिमण्डपिकासु
रङ्गभर्तुः त्वदधीनानि
गतागतानि पश्यन् ।।
इति । त्यागशब्दार्थ-निर्णये वरदाचार्यैः अर्चा-अभिनिवेशस्य दृप्तता हेतुत्वं उक्तं
इति । त्यागशब्दार्थ-निर्णये वरदाचार्यैः अर्चा-अभिनिवेशस्य दृप्तता हेतुत्वं उक्तं
'केचित्तु
न्यासनिष्णाता भगवत्भाव-वेदिनः
।
सहन्ते अवस्थिति लोके वैराग्येषु महत्स्वपि ।।
अध्यात्मशास्त्र-निर्माणं अनेकेषाञ्च बोधनम् ।
अर्चावतार-सेवा च तेषां एतन्महत्फलम् ।।' इति ।
सहन्ते अवस्थिति लोके वैराग्येषु महत्स्वपि ।।
अध्यात्मशास्त्र-निर्माणं अनेकेषाञ्च बोधनम् ।
अर्चावतार-सेवा च तेषां एतन्महत्फलम् ।।' इति ।
'सन्दर्शनादकस्माञ्च
पुंसां संमूढ-चेतसाम्
।
कुवासना
कुबुद्धिश्च कुतर्क-निचयस्तथा
।
कुहेतुश्च
कुभावश्च नास्तिकत्वं लयं
व्रजेत् ।।
इत्युक्त
अर्चावतार-दर्शनफलं
आह ।
52.
அர்ச்சா
-
ஸௌந்தர்ய
– ஸக்ததீ:--அர்ச்சா
--கோயில்
முதலிய இடங்களிலே எழுந்தருளியிருக்கிற
ஶ்ரீரங்கநாதன்
முதலிய விக்ரஹம்.
ஸௌந்தர்ய:--அதினுடைய
அழகில் ஸக்த
– மிக்க அவாவுடன் பொருந்தின
தீ:
– தர்ம்பூத
ஜ்ஞான விகாஸத்தை உடையவர்.
இப்படி
இவருக்கு அர்ச்சாவதாரத்தில்
மனம் ஊன்றினபடியை வரதராஜ
பஞ்சாசத்தில் "
கரிகிரிநாதனே!
உமதழகை
இடைவிடாது ஸேவியாநின்ற
அடியேனுக்கு வைகுந்த வாஸத்திலும்
ஆசையுண்டாகவில்லை.
இப்படிக்கு
உம்மை ஆணையிடுகிறேன்"
என்றும்,
பாதுகா
சஹஸ்ரத்தில் "ஏ
பாதுகையே!
உம்மை
ஸேவித்துக்கொண்டு அநேக
வருடமிருப்பேனாகுக"
என்றும்
இப்படி தேசிகன் தாமே அருளிச்
செய்தாரிறே.